Livet enligt mig

lördag, maj 26, 2007

Reinfeldt och Olofsson har stort inflytande på USA;s och Bush;s miljöpolitik, NOT!

Vår statsminister är som vi vet en stor miljövän, och
detta fick han visa i mötet med president Bush.

Om man får tro Fredrik
Reinfeldt efter sitt möte med Bush så har de båda för avsikt att med allvar ta itu med den ödesfråga miljön är för vår framtid. Reinfeldt- "Jag påpekade vikten av president Bushs ledarskap och jag är tacksam för hans kommentarer och ledarskap i klimatfrågan."

Tidigare hade Maud Olofsson haft ett stort inflytande på ett tal som Bush höll och ville inte överdriva sin roll men var märkbart stolt - "Jag vill väl inte påstå att vi skrev talet, men nog tror jag att vi inspirerade".

Det måste vara med en viss besvikelse våra ministrar möter meddelandet att Bush inte alls tagit intryck utan visar sig vara samma miljösvin som vanligt och att han och USA tänker fortsätta med detta!

Nu var väl miljöutspelen bara ett spel för galleriet för samtliga parter men visar på "våra" ministrars beundran för och vilja att sitta i knät på supermakten, speciellt i populistiska frågor nu när miljöfrågan kramas till döds av alla som vill leka "miljömedvetna". Osis att föremålet för er beundran sviker och ni sitter med byxorna nere!


 
Bloggar