Livet enligt mig

torsdag, juni 21, 2007

Give me a break!



















Ministrars förklaringar till egna tillkortakommanden brukar vara krystade, men att påstå att det inte beror på den mediala stormen och att det blivit en belastning för regeringen att han nu tar bort uppgiften om sin amerikanska mastersexamen från sin meritlista, är att underskatta undersåtarnas intelligens.

DN skriver: "Han säger till TT att det sker på eget initiativ utan några påtryckningar från annat håll. " "När DN försöker få kommentarer från Sven Otto Littorin angående beslutet meddelar Littorins pressekreterare att han inte vill kommentera det mer."

Littorin kommer tyvärr trots sin motvilja att få leva med epitetet lögnare och fuskare fortsatt under sin politiska karriär som man bara kan hoppas blir kortvarig. Lyckligtvis har han ju sin exklusiva herrklubbs medlemmar att söka tröst hos.

Bland kommentarer om Littorin och examina finns en som fler borde få del av. Peter Swedenmarks :

"Härligt väder. Hur jag kan säga det? Jo, det är så att jag är doktor i meteorologi. Det finns ett papper någonstans, i en skokartong, som visar det. Tyvärr minns jag inte namnet på universitetet men handledaren var en man, tror jag. Men på sex år hinner man glömma mycket. Vad åt du i dag för sex år sedan? Ja, där ser du. Hur som helst: jag skickade in teckningar på moln som handledaren tittade på. Jag fick jättebra betyg. Nästa vecka kanske jag satsar på en professur i porslinsmålning. Undrar om Sven Otto Littorin, landets arbetsmarknadsminister, är beredd att satsa lite stålar på det. Jag kan också tänka mig en instruktörskurs i vattenskidåkning".

Morsning, korsning!


 
Bloggar